دن هاوزر: نیکو بلیک قرار بود در پایان GTA 4 کشته شود

دن هاوزر: نیکو بلیک قرار بود در پایان GTA 4 کشته شود

دن هاوزر، نویسنده ارشد و یکی از بنیان‌گذاران سابق Rockstar Games، در گفت‌وگویی تازه فاش کرد که شخصیت نمادین GTA 4، نیکو بلیک، در ابتدا قرار بود در پایان بازی کشته شود. این تصمیم هرچند در نهایت عملی نشد، اما نشان‌دهنده تمایل راکستار به روایت‌های تاریک‌تر و جسورانه‌تر در آن دوره از فعالیتش بود.

GTA 4 که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، به‌واسطه فضای واقع‌گرایانه و جدی‌اش از سایر نسخه‌های مجموعه متمایز شد. داستان مهاجرت نیکو به ایالات متحده و تلاش او برای یافتن آرامش در دنیایی پر از خشونت، از سوی بسیاری از منتقدان به‌عنوان نقطه قوت اصلی بازی شناخته شد. این رویکرد، فاصله‌ای محسوس با فضای طنزآمیز و اغراق‌شده نسخه‌های پیشین ایجاد کرد، تغییری که برخی مخاطبان با آن ارتباط برقرار نکردند، اما به‌وضوح مسیر تازه‌ای برای روایت در دنیای GTA گشود.

هاوزر در این مصاحبه گفت:

«می‌خواستم در پایان GTA 4، نیکو را بکشم، اما روند بازی اجازه چنین کاری را نمی‌داد.»

او همچنین به تصمیم جسورانه راکستار در کشتن جان مارستون در Red Dead Redemption 1 اشاره کرد و آن را نقطه عطفی در روایت‌های احساسی و تراژیک استودیو دانست. پس از آن، مرگ شخصیت‌های اصلی به یکی از ویژگی‌های ثابت آثار راکستار تبدیل شد از آرتور مورگان در Red Dead Redemption 2 گرفته تا پایان‌های متغیر GTA 5 که در آن ترور یا مایکل می‌توانند قربانی انتخاب بازیکن شوند.

با توجه به اینکه دن هاوزر دیگر نقشی در توسعه GTA 6 ندارد، هنوز مشخص نیست که قهرمانان جدید این نسخه جیسون و لوسیا سرنوشتی مشابه خواهند داشت یا نه. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که داستان بازی ممکن است الهام‌گرفته از ماجرای «بانی و کلاید» باشد و پایانی تلخ برای شخصیت‌های اصلی رقم بزند. با این حال، حذف قهرمانان همیشه تصمیمی پرریسک است و اجرای آن بدون حضور خالقان اصلی، چالشی بزرگ برای راکستار خواهد بود.

| مطالب فیلم وسریال

| مطالب بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *