VOID/BREAKER تجربهای در سبک شوتر روگلایت است. گیمرها کار را در جهانی با حضور هوش مصنوعی بیرحمی آغاز میکنند که باور دارد شما در این جهان گرفتار شدهاید و راه فراری از آن وجود ندارد. اما این واقعیت ماجرا نیست و شخصیت اصلی بازی اعتقادی به آن ندارد؛ به همین دلیل هم باید با پشت سر گذاشتن موانع مختلف و شکست دادن دشمنان، راهی برای نجات خودتان پیدا کنید. بهسبک سایر آثار روگلایت، در هر نوبت باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنید و در صورت شکست، کار را از ابتدا آغاز خواهید کرد؛ البته با امکان خرید آپگریدهای دائمی که شما را برای نوبتهای بعدی، قویتر میکنند.
شاید با توضیحاتی که تا الان دادم، VOID/BREAKER چیزی بیشتر از یک شوتر روگلایت معمولی بهنظر نرسد؛ اما سازنده بازی ایدههای جذابی در آن پیاده کرده که میتوانند آن را به تجربهای با ارزش تجربه و تکرار بسیار بالا تبدیل کنند. اول از همه، هسته کلی گیمپلی و گانفایتهای VOID/BREAKER واقعا جذاب است. فرقی نمیکند که همان کلت اول بازی را در دست داشته باشید یا اسالت رایفل و شاتگان؛ شلیک با تک تک این سلاحها بینهایت لذتبخش است و این موضوع، زمانی لذتبخشتر میشود که بدانیم برای هر اسلحه، انواع و اقسام مادها و تیرهای متفاوت هم در دسترس است که عمق بسیار زیادی به گانفایت بازی میدهند. مثلا میتوانید تیرهای برقی یا یخی را فعال کنید یا آپگریدهایی مثل ADS سریعتر، فایر ریت بالاتر و مواردی از این دست را در طول مسیر بردارید و حتی نوع شلیک سلاحها را به حالتهایی مثل تکتیر یا Burst تغییر دهید که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.
بله؛ در VOID/BREAKER، بخش زیادی از محیطهای بازی کاملا قابلتخریب هستند و این ویژگی، فقط برای به رخ کشیدن قدرت گرافیکی و فیزیک بازی که با آنریل ۵ هم ساخته شده، نیست و کاملا در موفقیت یا شکست شما تاثیر میگذارد. برای مثال اگر بتوانید دشمنان را زیر سقفی بکشانید و بعد با نارنجکی بهموقع سقف را روی سر آنها بریزید، همگی گیج میشوند و نهتنها آسیب بیشتری دریافت میکنند، بلکه پس از مرگ هم آیتمهای با ارزشی نصیب شما میشود. جدا از نارنجک البته روشهای دیگری هم برای تخریب داریم؛ مثلا میتوانید با مهارتی، اجسام مختلف، از جمله بشکههای انفجاری را بردارید و پرتاب کنید و از این طریق به تخریب سازهها بپردازید یا حتی با کوبیدن مستقیم آنها به دشمنان، باعث مرگ یا گیج شدن آنها شوید. در این بین برخی باسها هم در مسیر شما قرار دارند که جنگیدن با آنها چالش واقعا شیرین و دوستداشتنی را رقم میزند.
در مجموع، برای من VOID/BREAKER در بین تمام آثار درجهیک امسال، جزو سورپرایزهای ارزشمند بود و سازنده آن، موفق شده تجربهای بسیار باکیفیت را ارائه دهد؛ تجربهای که اکشنهای نفسگیری دارد، بهلطف تخریبپذیری بالایش عمق زیادی از حیث گیمپلی ارائه میدهد و مکانیکهای روگلایت بازی هم آن را تبدیل به اثری شدیدا اعتیادآور میکنند که مدام گیمر را برای تلاش دوباره و دوباره، قلقلک میدهند. بازی همین الان هم در نسخه ارلی اکسس و با در نظر گرفتن قیمت ۱۸ دلاری، ارزش محتوایی بسیار بالایی دارد و اگر همین مسیر مثبت را تا نسخه نهایی ادامه دهد، قطعا جزو بازیهای بسیار موفق در سبک خود خواهد شد.
از آنجایی که VOID/BREAKER هنوز در فاز ارلی اکسس است، نمرهای برای آن در نظر نمیگیریم ولی قطعا اگر در وضعیت فعلی هم میخواستم به آن نمره بدهم، عدد آن زیر ۹ نبود.
























