برخلاف تصور رایج که توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی وقت چندانی برای بازی کردن ندارند، بسیاری از آنها نهتنها بازی میکنند، بلکه از آثار دیگر الهام میگیرند و تجربیاتشان را با مخاطبان به اشتراک میگذارند. یکی از نمونههای بارز این رویکرد، نائوکی هاماگوچی، کارگردان Final Fantasy VII Remake است که در گفتوگویی با وبسایت Nintendo Life از تأثیر عمیق بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بر دیدگاه و روند کاری خود سخن گفته است.
در این مصاحبه، زمانی که از هاماگوچی درباره تجربهاش با سری Xenoblade Chronicles پرسیده شد، او ضمن اشاره به همکاریهای گذشتهاش با Square Enix در پروژههای مرتبط با سری Xeno، اذعان کرد که نسخههای اخیر نینتندو را تجربه نکرده است. با این حال، او بهسرعت به یکی از بازیهای نینتندو اشاره کرد که تأثیر قابلتوجهی بر او داشته:
«اگر بخواهم درباره بازیهای نینتندو صحبت کنم که واقعاً بر من تأثیر گذاشتهاند، بدون شک باید به Breath of the Wild اشاره کنم. این بازی فوقالعاده الهامبخش بود و چیزهای زیادی از آن یاد گرفتم.»
هاماگوچی همچنین توضیح داد که تجربه جهان باز Breath of the Wild نقش مهمی در شکلگیری مسیر سری Final Fantasy VII Remake داشته است از نسخه Remake تا Rebirth، و حرکت تدریجی به سمت طراحی جهانبازتر. او این تأثیر را «عظیم» توصیف کرد و نشان داد که چگونه یک بازی موفق میتواند الهامبخش تغییرات بنیادین در فرنچایزهای بزرگ باشد.
این اظهارات بار دیگر نشان میدهد که تعامل میان سازندگان بازی و آثار دیگر، نهتنها رایج بلکه ضروری است فرایندی که به رشد خلاقیت و نوآوری در صنعت بازیهای ویدیویی کمک میکند.



















