مدیرعامل Take-Two: هوش مصنوعی فقط یک «حقه شعبده‌بازی» است

مدیرعامل Take-Two: هوش مصنوعی فقط یک «حقه شعبده‌بازی» است

استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive، ناشر مجموعه GTA و شرکت مادر Rockstar Games در اظهارات تازه‌ای، هوش مصنوعی را «ترکیبی از داده‌ها با اندکی شعبده‌بازی دیجیتال» توصیف کرده و تأکید کرده است که این فناوری هرگز جای خلاقیت انسانی را نخواهد گرفت.

زلنیک در مصاحبه‌ای با The Direct گفت:

«هوش مصنوعی اصطلاحی متناقض است. ماشین‌ها چیزی یاد نمی‌گیرند. آنچه ما به‌عنوان یادگیری ماشینی می‌شناسیم، صرفاً ابزارهایی دیجیتال هستند که برای انسان‌ها شبیه جادو به نظر می‌رسند.»

او با اشاره به نقش مثبت فناوری در بهبود بهره‌وری و رشد اقتصادی، افزود که هوش مصنوعی می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند، اما برخلاف برخی نگرانی‌ها، باعث کاهش اشتغال نخواهد شد. به‌گفته زلنیک، تاریخچه فناوری دیجیتال نشان داده که نوآوری‌ها معمولاً اشتغال و تولید ناخالص داخلی را افزایش می‌دهند.

زلنیک همچنین به محدودیت‌های ذاتی مدل‌های هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت:

«این مدل‌ها بر اساس داده‌های گذشته عمل می‌کنند، در حالی‌که موفقیت‌های بزرگ در صنعت سرگرمی همیشه آینده‌نگر بوده‌اند.»

او در ادامه بر لزوم ایجاد چارچوب‌های حفاظتی برای استفاده از هوش مصنوعی تأکید کرد تا از نقض حقوق مالکیت معنوی جلوگیری شود. زلنیک خاطرنشان کرد که شرکتش متعهد به استفاده از فناوری‌هایی است که به حقوق خالقان محتوا احترام می‌گذارند و امکان محافظت از آثارشان را فراهم می‌کنند.

این دیدگاه‌ها ادامه‌ همان مواضعی هستند که زلنیک پیش‌تر نیز مطرح کرده بود؛ از جمله این‌که «نبوغ، مختص انسان‌هاست» و هیچ مجموعه داده یا الگوریتمی نمی‌تواند جای آن را بگیرد.

برای طرفداران GTA که نگران استفاده بی‌رویه از هوش مصنوعی در روند توسعه GTA 6 بوده‌اند، اظهارات زلنیک می‌تواند نشانه‌ای دلگرم‌کننده از پایبندی به خلاقیت انسانی در قلب این پروژه باشد.

| مطالب فیلم وسریال

| مطالب بازی