Ghost of Yotei با خلاقانه‌ترین توجیه برای رنگ سفید در طراحی بازی‌ها غافلگیرمان می‌کند

Ghost of Yotei با خلاقانه‌ترین توجیه برای رنگ سفید در طراحی بازی‌ها غافلگیرمان می‌کند

بازی Ghost of Yotei موفق شده یکی از کلیشه‌ای‌ترین عناصر طراحی بازی‌های ویدیویی را با روایتی خلاقانه و طنزآمیز بازتعریف کند. در حالی‌که در بسیاری از بازی‌ها لبه‌های قابل صعود با رنگ سفید مشخص می‌شوند، این عنوان از استودیوی Sucker Punch توضیحی متفاوت و بامزه برای این نشانه‌ها ارائه داده است: رد فضولات پرندگان!

در دنیای بازی‌های ویدیویی، استفاده از رنگ‌های روشن برای هدایت بازیکنان به مسیرهای قابل تعامل، سال‌هاست که رایج شده است. رنگ زرد به‌ویژه در بازی‌های AAA به‌عنوان راهنمای بصری شناخته می‌شود، اما در سال‌های اخیر برخی توسعه‌دهندگان تلاش کرده‌اند این عنصر را با داستان بازی گره بزنند یا حتی با آن شوخی کنند. برای مثال، در South of Midnight رنگ راهنما بخشی از روایت است و در Hi-Fi Rush با کنایه‌های طنزآمیز به آن پرداخته می‌شود.

اما Ghost of Yotei پا را فراتر گذاشته و با روایتی محیطی، رنگ سفید را به نشانه‌ای طبیعی تبدیل کرده است. طبق تأیید حساب کاربری RossTweetsGames در شبکه اجتماعی X، نشانه‌های سفید در این بازی در واقع رنگ نیستند، بلکه فضولات پرندگانی هستند که مسیرهای قابل صعود را به‌طور طبیعی مشخص کرده‌اند.

در یکی از ویدیوهای منتشرشده، شخصیت اصلی بازی یعنی آتسو به لبه‌ای سفید نزدیک می‌شود، از آن بالا می‌رود و در همان لحظه پرنده‌ای از آن نقطه پرواز می‌کند—افشای ظریفی که نشان می‌دهد هیچ رنگ‌گذاری مصنوعی در کار نیست. پرندگان منطقه Ezo به‌طرز جالبی مسیرهای صعود را هدف گرفته‌اند و این انتخاب طبیعی، به‌عنوان راهنمایی برای بازیکن عمل می‌کند.

این رویکرد نشان می‌دهد که Sucker Punch در طراحی Ghost of Yotei از کلیشه‌های رایج نه‌تنها غافل نشده، بلکه با شوخ‌طبعی و خلاقیت آن‌ها را به بخشی از دنیای بازی تبدیل کرده است. نتیجه، تجربه‌ای است که هم از نظر بصری جذاب است و هم از نظر طراحی محیطی، هوشمندانه و متفاوت.

| مطالب فیلم وسریال

| مطالب بازی