Resident Evil Requiem با طراحی تازه، تجربه‌ای عمیق‌تر از وحشت را رقم می‌زند

Resident Evil Requiem با طراحی تازه، تجربه‌ای عمیق‌تر از وحشت را رقم می‌زند

کپکام در جدیدترین نسخه از مجموعه رزیدنت ایول، یعنی Resident Evil 9: Requiem، قصد دارد مرزهای ترس را جابه‌جا کند. کوشی ناکانیشی، کارگردان بازی، در گفت‌وگویی با GamesRadar تأکید کرده که تیم سازنده با بهره‌گیری از مکانیزم‌های جدید، تلاش کرده ترس را نه‌فقط بازسازی، بلکه بازآفرینی کند.

ناکانیشی با اشاره به بخش بنیوینتو در Resident Evil Village، توضیح داده که نسخه نهم نیز لحظاتی دارد که بازیکن بدون سلاح وارد آن‌ها می‌شود—اما برخلاف گذشته، این لحظات صرفاً بازتولید نیستند. او گفته: «ساختار بازی را طوری طراحی کرده‌ایم که ترس از همان ابتدا در مرکز تجربه باشد، به‌ویژه با توجه به شخصیت گریس که هیچ شناختی از این دنیای وحشت ندارد.»

در دموی قابل تجربه‌ای که در گیمزکام ۲۰۲۵ نمایش داده شد، گریس در تلاش برای فرار از مرکز درمانی Rhodes Hill تحت تعقیب موجودی مرموز قرار می‌گیرد. این ویدیو نشان داد که بازیکن باید با استفاده از منابع محدود و تصمیم‌گیری سریع، از موقعیت‌های خطرناک جان سالم به‌در ببرد—بدون اتکا به سلاح‌های سنگین یا قدرت‌های ویژه.

بازی از همان ابتدا با فضای تاریک و حس درماندگی آغاز می‌شود، مشابه آنچه در Resident Evil 7 تجربه کردیم. اما این بار، تیم سازنده تلاش کرده تا با طراحی جدید، حس ترس را از دل روایت و موقعیت‌های تازه بیرون بکشد.

Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری X|S و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. بازی امکان انتخاب بین دوربین اول‌شخص و سوم‌شخص را فراهم می‌کند تا بازیکنان بتوانند تجربه‌ای متناسب با سبک خود داشته باشند. کپکام همچنین برنامه‌هایی برای نمایش گسترده این عنوان در رویداد Tokyo Game Show 2025 دارد.

| مطالب فیلم وسریال

| مطالب بازی