نائوکی هاماگوچی، کارگردان بازی Final Fantasy 7 Rebirth، در واکنش به انتقادهایی درباره حجم بالای محتوا و ریتم نامتوازن بازی، تأکید کرده که این عنوان نقشآفرینی ژاپنی (JRPG) بیش از حد طولانی یا شلوغ نبوده، بلکه بازیکنان بهدلیل مشغلههای زیاد، فرصت کافی برای تجربه کامل آن نداشتهاند.
در گفتوگویی با رسانه Screen Rant در نمایشگاه Brazil Game Show 2025، هاماگوچی اظهار داشت:
«واقعاً قبول ندارم که برخی بخشهای Rebirth طولانیتر از حد لازم هستند. امروزه بازیکنان با حجم زیادی از بازیها و فعالیتها مواجهاند و همین باعث میشود احساس کنند همهچیز باید سریع تمام شود.»
با وجود موفقیت دو قسمت اول سهگانه Final Fantasy 7 Remake و Rebirth، برخی منتقدان به محتوای جانبی بازی دوم ایراد گرفتهاند. یکی از نقدهای رایج، به چرخه تکراری مأموریتهای فرعی مانند رفتن به برجها، مبارزه با دشمنان و باز کردن نقشهها اشاره دارد، عناصری که بهگفته منتقدان، گاهی باعث یکنواختی تجربه میشوند.
با این حال، همه بخشهای جانبی بازی مورد انتقاد قرار نگرفتهاند. مینیگیم Queen’s Blood بهعنوان یکی از بهترین بازیهای کارتی جانبی سالهای اخیر شناخته شده و حتی عملکردی فراتر از عناوینی مانند Gwent در Witcher 3 و Triple Triad در Final Fantasy 8 داشته است. همچنین فعالیتهایی مانند دلفینسواری کوتاه و سرگرمکننده طراحی شدهاند و مأموریتهای شخصیتمحور نیز از کیفیت بالایی برخوردارند.
در مقابل، بخشهایی مانند مأموریتهای مربوط به شخصیت Chadley یا منطقه Costa Del Sol در صورت انجام کامل، میتوانند تجربهای طولانی و خستهکننده ایجاد کنند. با این حال، هاماگوچی معتقد است که این طراحیها اشتباه نبودهاند و در قسمت سوم سهگانه، تلاش خواهد شد تا بین روایت داستان و گستردگی محتوا تعادل بیشتری برقرار شود تا بازی مختصرتر و منسجمتر بهنظر برسد.



















