طبق اخبار منتشر شده داستان بازی Resident Evil Requiem در شهر راکون سیتی جریان خواهد داشت. اما دلیل آن چیست>
پس از سالها سفر به نقاط مختلف جهان، از عمق باتلاقهای لوییزیانا تا مأموریتهای بینالمللی پرتنش، کپکام در نسخه جدید مجموعه رزیدنت ایول با عنوان Resident Evil Requiem تصمیم گرفته دوباره به نقطه آغازین فاجعه بازگردد، شهر نمادین راکون سیتی.
کوشی ناکانیشی، کارگردان این نسخه، در گفتوگویی با رسانه 4Gamer توضیح داده که محوریت داستان حول شخصیت جدیدی به نام گریس اشکرافت میچرخد. تیم سازنده قصد دارد تأثیرات روانی و اجتماعی شیوع ویروس را از نگاه بازماندگان بررسی کند؛ نگاهی انسانیتر به فاجعهای که سالهاست در حافظه طرفداران باقی مانده.
ماساتو کومازاوا، تهیهکننده بازی، نیز در توصیف این بازگشت گفته: «راکون سیتی مثل برنجی است که یک هفته در پلوپز مانده—شاید کسی دلش نخواهد درش را باز کند، اما کنجکاوی همیشه پیروز میشود.» او همچنین تأکید کرده که این شهر بهترین بستر برای بزرگداشت سیامین سالگرد مجموعه است و نسخه جدید را «مرثیهای برای قربانیان راکون» توصیف کرده است.
اما این بار، داستان فقط درباره فاجعه نیست؛ بلکه درباره خاطرهها، زخمهای باقیمانده و تلاش برای درک آن چیزیست که از راکون سیتی باقی مانده. ناکانیشی اشاره کرده که بازی بهنوعی ادای احترام به شخصیتهایی مانند آلیسا است—نمادهایی از درد و مقاومت.
Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری X|S و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. این نسخه امکان تجربه بازی با هر دو زاویه دید اولشخص و سومشخص را فراهم میکند و کپکام وعده داده که با تنظیم دقیق ریتم ترس، تجربهای نفسگیر اما متعادل را برای مخاطبان رقم خواهد زد.





















