درحالیکه همه چشم به مراسم State of Play فردا دوختهاند، شایعات تازهای از برنامه سونی برای یک استراتژی غیرمنتظره خبر میدهند: نسخه مترویدوانیای God of War که گفته میشود در دست ساخت است، ممکن است انحصاری پلیاستیشن نباشد.
این عنوان ۲.۵ بعدی که طبق شنیدهها شکاف داستانی میان God of War Ragnarok و دنباله اصلی آن را پر میکند، احتمالاً از روز اول برای چند پلتفرم منتشر خواهد شد. Nate the Hate، افشاگر شناختهشده صنعت بازی، در پلتفرم ایکس در پاسخ به یکی از کاربران تأیید کرده که سال گذشته از منابعش شنیده بوده سونی قصد عرضه مولتیپلتفرم برای این پروژه را دارد.
البته هنوز مشخص نیست این تصمیم نهایی شده یا در میانه راه تغییر کرده است. اما اگر این سناریو محقق شود، این بازی اولین عنوان در تاریخ این مجموعه خواهد بود که انحصار پلتفرم را کنار میگذارد.
اما «چندپلتفرم» دقیقاً یعنی چه؟ اینجا هم گمانهزنیها شروع میشود. احتمال اول مثل Helldivers 2 است: عرضه همزمان برای پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی. احتمال دیگر اما جذابتر به نظر میرسد: با توجه به اینکه نینتندو سوییچ ۲ بهشت بازیهای مترویدوانیاست و سونی پیشتر تجربه انتشار LEGO Horizon Adventures برای این کنسول را داشته، حضور خدای جنگ در قلمرو نینتندو هم دور از ذهن نیست.
فردا شب بخشی از این معما حل میشود. اگر تیزری در کار باشد، تبر کرتوس نه تنها از المپ تا میدگارد، که شاید تا خاک ژاپن هم پرتاب شده باشد.
















