پس از تجربه تحسینشده P.T، بهنظر میرسد هیدئو کوجیما بار دیگر در مسیر خلق یک اثر ترسناک تأثیرگذار قدم گذاشته است. پروژه جدید او با نام OD، که در حال حاضر در دست توسعه است، بهعنوان گام بعدی این کارگردان خلاق در ژانر وحشت شناخته میشود، اثری که به گفته فیل اسپنسر، ممکن است راز ترسناک بودنش بسیار سادهتر از آن چیزی باشد که تصور میکنیم.
اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در گفتوگویی با نشریه Famitsu فاش کرد که کوجیما با ایدههایی اولیه برای OD به سراغ او آمده و تنها یک هدف مشخص داشته: ساختن یک بازی واقعاً ترسناک. به گفته اسپنسر، این پروژه از همان ابتدا با رویکردی متفاوت و شخصی آغاز شد.
با این حال، روند توسعه بازی بیچالش نبوده است. اعتصاب اتحادیه بازیگران SAG-AFTRA در سال ۲۰۲۳ باعث شد تا بخشی از مراحل تولید با تأخیر مواجه شود و هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای بازی اعلام نشده است. با این وجود، تریلر جدیدی که در ماه سپتامبر و به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس Kojima Productions با عنوان Beyond the Strand منتشر شد، نشان میدهد که پروژه در مسیر خوبی قرار دارد.
بازی OD با استفاده از موتور قدرتمند Unreal Engine 5 در حال توسعه است و انتظار میرود با بهرهگیری از فناوریهای نوین و نگاه منحصربهفرد کوجیما به روایت و طراحی، تجربهای متفاوت در ژانر وحشت ارائه دهد.





















