انتقاد طراح سابق سری Halo از ریمیک Campaign Evolved: «روح بازی اصلی از بین رفته است»

انتقاد طراح سابق سری Halo از ریمیک Campaign Evolved: «روح بازی اصلی از بین رفته است»

پس از رونمایی رسمی از ریمیک Halo: Combat Evolved با عنوان Campaign Evolved و نمایش دموی ۱۳ دقیقه‌ای آن در جریان رقابت‌های قهرمانی Halo، واکنش‌ها در فضای مجازی شدت گرفت. در حالی که گرافیک ارتقاءیافته و گیم‌پلی مدرن این نسخه توجه بسیاری را جلب کرد، برخی تغییرات در طراحی مراحل و مکانیک‌ها باعث نارضایتی طرفداران قدیمی شد—از جمله جیمی گریسیمر، طراح ارشد نسخه‌های دوم و سوم Halo.

گریسیمر در واکنش به این ریمیک، در توییتی نوشت:
«یک ریمیک نمی‌تواند گذشته را تغییر دهد.»

او با انتقاد از ساده‌سازی‌های صورت‌گرفته در گیم‌پلی، تأکید کرد که این تغییرات باعث از بین رفتن هویت و روح نسخه اصلی شده‌اند. به‌عنوان نمونه، او به مرحله The Silent Cartographer اشاره کرد؛ جایی که در نسخه اصلی، سنگ‌های بزرگی در مسیر قرار داشتند تا بازیکن مجبور شود از خودروی Warthog پیاده شود و وارد نبرد شود. اما در نسخه جدید، این سنگ‌ها با جعبه‌های تخریب‌پذیر جایگزین شده‌اند—تغییری که به‌گفته گریسیمر، فلسفه طراحی نبردها را تضعیف کرده و نشان‌دهنده درک ناقص تیم جدید از منطق طراحی نسخه کلاسیک است.

او همچنین به وجود درخت‌هایی در محل فرود WooHoo Jump اشاره کرد که در نسخه اصلی وجود نداشتند و افزود که چنین تغییراتی، فضای آشنای بازی را دستخوش دگرگونی کرده‌اند.

در ادامه، گریسیمر در پاسخ به نظرات کاربران، موضع خود را صریح‌تر بیان کرد:
«ریمیک‌ها و ریمسترها اغلب روح نسخه اصلی را نابود می‌کنند و صرفاً برای کسب درآمد ساخته می‌شوند. حتی اگر با استقبال روبه‌رو شوند، هرگز نمی‌توانند اعتبار و اصالت نسخه اوریجینال را بازسازی کنند.»

این انتقادها در حالی مطرح می‌شوند که Campaign Evolved قرار است تجربه‌ای مدرن از یکی از نمادین‌ترین بازی‌های تاریخ را ارائه دهد. با این حال، واکنش‌های طرفداران و توسعه‌دهندگان قدیمی نشان می‌دهد که بازسازی آثار کلاسیک، همواره با چالش حفظ اصالت و احترام به طراحی اولیه همراه است.

| مطالب فیلم وسریال

| مطالب بازی