با انتشار بازی Ghost of Yotei برای کنسولهای PlayStation 5 و PlayStation 5 Pro، استودیوی Sucker Punch دنبالهای بر عنوان موفق Ghost of Tsushima را روانه بازار کرده است. این بازی با کسب امتیاز ۸۶ در Metacritic، حتی از نسخه اول با امتیاز ۸۳ پیشی گرفته، اما برخی طرفداران معتقدند که در بخشهایی کلیدی، بازی دچار افت شده و انتظارات را برآورده نکرده است.
در انجمن ردیت مربوط به Ghost of Tsushima، یکی از پستهای پربازدید به انتقاد از سیستم همراهان جدید بازی با نام Wolf Pack اختصاص دارد. کاربران این گروه را «ایدهای جالب اما هدررفته» توصیف کردهاند. بهگفته آنها، شخصیتهای Wolf Pack فاقد عمق داستانی هستند و هیچ ارتباط احساسی یا روایی میان بازیکن و این همراهان شکل نمیگیرد. آنها صرفاً نقش فروشنده یا مربی را ایفا میکنند و در هیچ صحنه سینمایی یا مأموریت خاصی حضور معناداری ندارند.
یکی از کاربران نوشته است:
«هیچ رابطهای با شخصیتهای فرعی برقرار نمیشود. آنها فقط در منوها حضور دارند و هیچ نقشی در روایت ندارند.»
این انتقادها در حالی مطرح میشود که پیش از انتشار بازی، Sucker Punch و PlayStation در تبلیغات خود تمرکز زیادی روی معرفی Wolf Pack داشتند و آن را بهعنوان بخشی مهم از تجربه بازی معرفی کرده بودند. بسیاری از طرفداران تصور میکردند که این سیستم مشابه همراهان در سری Mass Effect خواهد بود، اما در عمل چنین چیزی مشاهده نشده است.
در بخش نظرات، کاربران دیگری نیز به این موضوع واکنش نشان دادهاند. یکی از آنها گفته:
«در Ghost of Tsushima، شخصیتهای فرعی داستانی مستقل داشتند که در کنار روایت اصلی پیش میرفت و همین باعث ارتباط بیشتر با بازی میشد.»
کاربر دیگری نیز افزود:
«Mad Goro از همه اعضای Wolf Pack بهیادماندنیتر است.»
با توجه به ماهیت ساختاری این مشکل، بعید است که با بهروزرسانیهای پس از انتشار قابل رفع باشد. تنها راهحل ممکن، توجه به این بازخوردها در توسعه نسخههای آینده است. البته تاکنون هیچ تأیید رسمی درباره ساخت Ghost of Tsushima 3 منتشر نشده است.





















