استودیوی Halo Studios در نسخه بازسازیشده Halo: Campaign Evolved یکی از محبوبترین ویژگیهای نسخه اصلی را کنار گذاشته است: حالت چندنفره PvP. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که نسخه اصلی Halo: Combat Evolved، حتی پیش از راهاندازی سرویس Xbox Live، با پشتیبانی از شبکه LAN توانست تجربهای خاطرهانگیز برای طرفداران بخش داستانی و رقابتی رقم بزند.
در ادامه، Halo 2 با بهرهگیری از سیستم مچمیکینگ Xbox Live، مسیر بازیهای آنلاین شوتر را تغییر داد و بازیکنان را از سراسر جهان وارد رقابتهایی هیجانانگیز کرد. با این حال، در نسخه ریمیک Campaign Evolved خبری از PvP نیست و تنها امکان تجربه کمپین بهصورت کوآپ چهارنفره آنلاین فراهم شده است.
دیمون کان، تهیهکننده اجرایی پروژه، در گفتوگویی با Windows Central اعلام کرد:
«هدف ما این نیست که شاهکار نسخه اصلی را دستکاری یا جایگزین کنیم.»
او تأکید کرد که تمرکز تیم توسعه بر تقویت حس همکاری و همبستگی میان بازیکنان بوده و به همین دلیل، بخش کوآپ در اولویت قرار گرفته است. اما در پس این تصمیم، پروژهای دیگر نیز وجود دارد که توجهها را به خود جلب کرده است.
بر اساس گزارشهای غیررسمی، Halo Studios در حال توسعه یک بازی چندنفره مستقل و لایوسرویس است که قرار است در سال ۲۰۲۶ منتشر شود. این عنوان جدید بهعنوان یک هاب مرکزی برای تجربه آنلاین Halo طراحی شده و قرار است ویژگیهای محبوب نسخههای کلاسیک را در قالبی مدرن ارائه دهد.
در نتیجه، حذف PvP از Campaign Evolved را میتوان بخشی از استراتژی کلی استودیو برای تمرکز منابع روی پروژه آنلاین جدید دانست تصمیمی که اگرچه برای برخی طرفداران ناامیدکننده است، اما ممکن است در بلندمدت به نفع مجموعه باشد.
گفته میشود این بازی لایوسرویس ممکن است همزمان با Campaign Evolved عرضه شود، هرچند هنوز هیچ تأیید رسمی در اینباره منتشر نشده است.



















