Call of Duty Black Ops 7 با تغییرات مورد انتظار طرفداران، به ریشه‌ها نزدیک‌تر می‌شود

Call of Duty Black Ops 7 با تغییرات مورد انتظار طرفداران، به ریشه‌ها نزدیک‌تر می‌شود

استودیو تری‌آرک اعلام کرده که در توسعه بخش چندنفره Call of Duty Black Ops 7، بازخوردهای جامعه بازیکنان را در اولویت قرار داده و در تلاش است تا تجربه‌ای نزدیک‌تر به نسخه‌های کلاسیک مجموعه ارائه دهد.

با وجود استقبال نه‌چندان چشمگیر از نسخه بتای بازی، تیم سازنده با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس، از مجموعه‌ای از تغییرات مهم در گیم‌پلی رونمایی کرده است. در این ویدیو، مت اسکرانس، کارگردان طراحی بازی، توضیح داد که از این پس برای نشانه‌گیری هنگام شیرجه یا سر خوردن، نیازی به فعال‌سازی پرک Dexterity نخواهد بود. البته این پرک همچنان در بازی باقی می‌ماند و فعال‌سازی آن به بازیکنان امکان حرکت سریع‌تر را می‌دهد.

یکی دیگر از تغییرات کلیدی، بازنگری در سیستم Aim Assist است. این قابلیت دیگر به‌صورت خودکار فعال نمی‌شود و بازیکن باید با حرکت استیک راست کنترلر به سمت هدف، آن را فعال کند. این تصمیم بر اساس داده‌های تجربی بازیکنان کنسول و رایانه اتخاذ شده؛ جایی که کاربران کنسول در نبردهای نزدیک و کاربران PC در درگیری‌های دوربرد عملکرد بهتری داشته‌اند.

همچنین سرعت و مسافت سر خوردن روی زمین کاهش یافته تا این حرکت صرفاً به‌عنوان یک ابزار تاکتیکی باقی بماند و نه راهی برای ورود مستقیم به درگیری. سرعت بالا رفتن از موانع نیز در برخی نقاط بازی بهبود یافته و تیم سازنده در حال بازبینی انیمیشن‌هاست تا اجرای آن‌ها طبیعی‌تر و روان‌تر شود.

در ادامه، تغییرات گسترده‌ای در دسته‌بندی پرک‌ها اعمال شده است. برخی پرک‌های کم‌طرفدار با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا کاربرد بیشتری پیدا کنند. برای مثال، Tac Mask از اسلات اول به دوم منتقل شده، Tac Sprinter از سوم به اول و Cold-Blooded از اول به سوم جابجا شده‌اند. همچنین ترکیب پرک‌های Shadow و Engineer به بازیکنان اجازه می‌دهد تله‌های دشمن را شناسایی کرده و بدون فعال‌سازی از کنارشان عبور کنند. پرک‌های Bruiser و Close Shave نیز برای علاقه‌مندان به نبردهای تن‌به‌تن ادغام شده‌اند تا بازیابی سلامتی و امتیاز حاصل از کشتن دشمن افزایش یابد. در نهایت، صدای پای بازیکنان نیز با وضوح بیشتری پخش می‌شود تا شرایط نبرد منصفانه‌تر باشد.

این تغییرات در کنار تصمیماتی چون عدم انتقال اسکین‌ها، سلاح‌ها و آیتم‌های تزئینی از Black Ops 6 به نسخه جدید (به‌جز موارد خاص در بخش زامبی) و حذف سیستم بحث‌برانگیز SBMM، نوید تجربه‌ای کلاسیک، متعادل و مورد پسند طرفداران قدیمی مجموعه را می‌دهد.

| مطالب فیلم وسریال

| مطالب بازی