با وجود آنکه قسمت سوم از سهگانه Final Fantasy 7 Remake هنوز بهطور رسمی معرفی نشده، تتسویا نومورا، کارگردان خلاق پروژه، تأکید کرده که روند توسعه طبق برنامه پیش میرود.
پس از عرضه نسخه Intergrade برای کنسولهای ایکسباکس سری X/S و نینتندو سوییچ ۲ و سپس Rebirth، تیم سازنده بهتدریج درباره ویژگیهای قسمت پایانی این مجموعه صحبت کردهاند.
نائوکی هاماگوچی، کارگردان بازی، در گفتوگویی تازه اعلام کرده که قسمت سوم ساختار فشردهتری نسبت به نسخه دوم خواهد داشت. او در پاسخ به برخی انتقادها درباره طولانی بودن بخشهایی از Rebirth گفت:
«صادقانه بگویم، فکر نمیکنم آن بخشها بیش از حد طولانی بوده باشند. اما در دنیای امروز، بازیکنان با حجم زیادی از محتوا و بازیهای مختلف مواجهاند و همین باعث میشود انتظار داشته باشند هر تجربهای سریعتر به پایان برسد. ما در حال کار روی نتیجهگیری این سهگانه هستیم و تلاش میکنیم تعادلی میان روایت و گسترش داستان ایجاد کنیم تا ساختار کلی بازی منسجمتر و هدفمندتر باشد.»
هاماگوچی همچنین درباره پایانبندی این سهگانه گفت:
«باور دارم پایان این مجموعه هم برای طرفداران نسخه کلاسیک و هم برای کسانی که از طریق بازسازیها با Final Fantasy 7 آشنا شدند، رضایتبخش خواهد بود. مطمئنم این بازی جدید مورد توجه همه قرار خواهد گرفت.»
با وجود انتظارات بالا، موفقیت دو قسمت نخست و استقبال منتقدان و مخاطبان نشان میدهد که Square Enix مسیر درستی را در بازسازی این اثر کلاسیک طی کرده است. هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای قسمت سوم اعلام نشده، اما برخلاف نسخههای قبلی، این بازی قرار است بهصورت همزمان برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری X/S، نینتندو سوییچ ۲ و رایانههای شخصی عرضه شود.





















