استفاده گسترده از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های جدید Halo

استفاده گسترده از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های جدید Halo

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از منابع داخلی، استودیوی سازنده مجموعه Halo در حال بهره‌گیری گسترده از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) در تمامی مراحل توسعه دو پروژه جدید خود است، رویکردی که واکنش‌های متفاوتی را در میان فعالان صنعت بازی‌سازی برانگیخته و نگرانی‌هایی را درباره آینده نیروی انسانی در این حوزه ایجاد کرده است.

افشاگر شناخته‌شده سری Halo، Rebs Gaming، اعلام کرده که فناوری هوش مصنوعی نه‌تنها در طراحی دشمنان و ساختاردهی محیط‌های طبیعی، بلکه در تمام جنبه‌های تولید این دو بازی جدید مورد استفاده قرار گرفته است. به گفته او، نقش تیم انسانی در این فرآیند بیشتر به بازبینی و اصلاح خروجی‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی محدود شده است.

یکی از دلایل اصلی این وابستگی شدید به هوش مصنوعی، فشار زمانی بالا و محدودیت‌های تولید است؛ شرایطی که توسعه‌دهندگان را ناگزیر به استفاده از ابزارهای خودکار کرده تا بتوانند پروژه‌ها را در زمان مقرر به پایان برسانند.

استفاده گسترده از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های جدید Halo

اگرچه این اطلاعات هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده‌اند، اما با سیاست‌های اخیر مایکروسافت در زمینه گسترش استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های مختلف، هم‌خوانی قابل‌توجهی دارند.

علاوه بر این، Rebs جزئیاتی تازه از پروژه‌های آینده Halo فاش کرده است. طبق گفته او، یکی از بازی‌ها به‌صورت سرویس‌محور (Live Service) طراحی شده و شباهت‌هایی به ساختار بازی‌هایی مانند Fortnite خواهد داشت. همچنین ریمیک بازی کلاسیک Halo: Combat Evolved با ویژگی‌های مدرن‌تری مانند قابلیت دویدن و با بهره‌گیری از موتور Unreal Engine 5 در حال توسعه است.

گزارش‌ها حاکی از آن‌اند که مجموعه Halo قرار است سال آینده با دو عنوان جدید بازگردد. با توجه به استفاده گسترده از هوش مصنوعی زایشی و ادامه‌دار بودن چالش‌های مدیریتی در Halo Studios، باید دید این بازگشت چگونه رقم خواهد خورد و آیا می‌تواند انتظارات طرفداران را برآورده کند یا نه.

| مطالب فیلم وسریال

| مطالب بازی