در آستانه انتشار موج جدیدی از بازیهای انحصاری ایکس باکس، استودیوی Obsidian Entertainment نیز با عنوان مورد انتظار خود یعنی The Outer Worlds 2 آماده ورود به میدان شده است. اما آنچه این پروژه را از سایر آثار متمایز میکند، نهتنها محتوای بازی بلکه روند توسعه آن است؛ روندی که با همکاری نزدیک میان تیمهای مختلف در اکوسیستم ایکس باکس شکل گرفته و به تجربهای مشترک و چندلایه تبدیل شده است.
در گفتوگویی با لوک لور در برنامه Xbox Expansion Pass، دو کارگردان اصلی بازی—برندون آدلر و مت سینگ—از پشتصحنه تعاملات خود با دیگر استودیوهای ایکس باکس پرده برداشتند. آنها تأکید کردند که فضای کاری در این مجموعه، بهگونهای طراحی شده که استودیوها نهتنها اجازه دارند از تجربیات یکدیگر بهره ببرند، بلکه بهطور فعال تشویق میشوند تا در مسیر توسعه، با هم گفتوگو و تبادل نظر داشته باشند.
برندون آدلر در بخشی از صحبتهایش اشاره کرد که مت سینگ اخیراً با تیم Ninja Theory تماس گرفته تا درباره فرآیند موشن کپچر و نحوه ضبط عملکرد بازیگران اطلاعات بیشتری کسب کند. او این تعامل را یکی از مزایای مهم حضور در خانواده ایکس باکس دانست؛ جایی که مرز میان استودیوها برداشته شده و همکاری جای رقابت را گرفته است.
مت سینگ نیز با تأیید این رویکرد، توضیح داد که تیم Ninja Theory با روی باز از تجربیات خود گفتهاند و اطلاعات ارزشمندی درباره طراحی سینماتیکها و دیالوگها در اختیار Obsidian قرار دادهاند. این تبادل دانش، بهگفته سینگ، نهتنها در بهبود کیفیت The Outer Worlds 2 مؤثر بوده، بلکه مسیر توسعه پروژههای آینده را نیز روشنتر کرده است.
اما این تعاملات تنها در جهت دریافت مشاوره نیست. تیم Obsidian نیز در نقش مشاور ظاهر شده و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک گذاشته است. سینگ توضیح داد که او و آدلر با تیم Double Fine Productions به رهبری تیم شفر دیدار داشتهاند تا درباره پروژههای در حال توسعه آنها گفتوگو کنند. همچنین در جریان سفری به ژاپن، فرصتی برای تعامل با استودیو Kojima Productions فراهم شد؛ دیداری که بهگفته سینگ، الهامبخش و آموزنده بوده است.
در ادامه، آدلر به تجربهای خاص در ماه ژوئن اشاره کرد؛ زمانی که نسخهای اولیه از The Outer Worlds 2 را بهصورت مستقیم تجربه کرده و برای بهبود گانپلی بازی، با تیم Halo (پیشتر شناختهشده با نام ۳۴۳ Industries) تماس گرفتهاند. نتیجه این ارتباط، فهرستی از پیشنهادهای فنی و طراحی بوده که در روند توسعه بازی تأثیرگذار بوده است.
بازی The Outer Worlds 2 قرار است در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۲۵ (۷ آبان ۱۴۰۴) برای پلتفرمهای ایکس باکس سری X/S، رایانههای شخصی و پلیاستیشن ۵ منتشر شود. نسخه پریمیوم آن نیز از تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) در دسترس خواهد بود. با توجه به پشتصحنهای غنی از همکاریهای بیناستودیویی، انتظار میرود این عنوان نهتنها از نظر محتوایی، بلکه از نظر کیفیت اجرایی نیز تجربهای متفاوت و قابلتوجه ارائه دهد.





















