طبق گزارشهای منتشر شده، ایکس باکس در حال بررسی عرضه یک نسخه مستقل و متمرکز بر بخش محبوب زامبی از مجموعه Call of Duty برای کنسول نسل بعدی خود است .
بسیاری از جزئیات استراتژی آینده ایکس باکس همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد، اما گفته میشود سال ۲۰۲۷ شاهد عرضه یک کنسول کاملاً جدید از سوی این شرکت خواهیم بود. همچنین ادعا شده که یک بازی جدید و مستقل با تمرکز بر حالت زامبی از مجموعه Call of Duty میتواند از سوی ایکس باکس عرضه شود.
این اطلاعات از سوی افشگر دنیای بازی، Ghost of Hope، منتشر شده است . طبق ادعای او، تأخیر در عرضه کنسول نسل بعدی ایکس باکس که قرار بود در سال ۲۰۲۶ همراه با بازی Modern Warfare 4 عرضه شود، برنامههای بازاریابی اکتیویژن را مختل کرده است . به همین دلیل، ایده عرضه دو بازی Call of Duty به صورت همزمان با نسل جدید کنسولها مطرح شده است: یک تجربه چندنفره سنتی و یک بازی کاملاً مستقل زامبی که احتمالاً توسط استودیوی Treyarch ساخته میشود .
این افشاگر همچنین اشاره میکند که مایکروسافت دیگر به اندازه گذشته به چرخه سالانه مجموعه Call of Duty علاقه ندارد و در عوض، ممکن است با ارائه بهروزرسانیها و پشتیبانی مداوم، عمر هر نسخه را افزایش دهد و به پلتفرمی با قابلیت پشتیبانی طولانیمدت تبدیل کند . هدف نهایی ایجاد یک خط تولید سریعتر و کارآمدتر است که بتواند به سرعت به روندهای جدید بازی پاسخ دهد .
ایده یک بازی مستقل زامبی چیزی است که طرفداران مجموعه Call of Duty سالهاست به دنبال آن هستند، به ویژه با توجه به تعداد نقشههای نمادین که در نسخههای قبلی این سری ارائه شده است . با این حال، واکنشها در شبکههای اجتماعی متفاوت بوده است. برخی هواداران از این ایده استقبال کردهاند و آن را راهی برای جداسازی بخشهای مختلف Call of Duty میدانند، در حالی که برخی دیگر با توجه به شایعات سالهای گذشته، نسبت به تحقق آن تردید دارند .
نکته جالب اینکه سال ۲۰۲۷ بیستمین سالگرد بخش زامبی در Call of Duty خواهد بود که میتواند زمان مناسبی برای انتشار یک بازی مستقل از این حالت محبوب باشد . مایکروسافت و اکتیویژن هنوز هیچکدام از این گزارشها را تأیید نکردهاند.
















